Talent Works Genius Creates

Talent Works Genius Creates.

How to find Google Placements in Google Analytics?

  1. Behaviour –> site content –> landing pages + „placement URL” as secondary dimention
  2. Conversions –> E-commerce –> Product Performance + „placement URL” as secondary dimention
  3. Conversions –> Multichannel funnels –> Assisted conversions –> display + „placement URL” as secondary dimention

 

Z ciekawostek zostawiam jeszcze często pożądane przez prezesów i managerów odpowiedzi na pytanie:

a co to jest ten direct / (none) Pani Agnieszko?

 

Nie takie to proste i oczywiste jak by się niektórym marketingowym specjalistom wydawało. To nie są tylko bezpośrednie wpisania adresu URL w pasek przeglądarki – też, ale nie tylko.

DIRECT / NONE, które widzimy jako znaczące źródło ruchu na naszym koncie Google Analytics, oznacza, że użytkownik, który trafił na stronę i został przypisany do tego źródła ruchu pochodził z:

  1. „z palca” 🙂 – wpisał nasz adres witryny ze słyszenia, ktoś mu podyktował, kliknął Enter i znalazł się na stronie.
  2. klient pocztowy – kliknął w adres URL strony, w linka z maila nieotagowanego w żaden sposób(mógł otrzymać od znajomych, może mamy w stopce korporacyjnej nasz link itp.)
  3. komunikatory, messangery – Messenger w telefonie jako aplikacja, z wiadomości od znajomych którzy podesłali link do naszej strony
  4. strona startowa – ustawił sobie chcący lub niechcący nasza witrynę firmowa jako stronę startową
  5. z ulubionych – dodał nasza stronę do zakładek w pasku przeglądarki i wchodzi tak często, że ułatwia sobie życie i klika jednym klikiem z paska zakładek
  6. z historii – przeglądał swoją historię i klikał ponownie w naszą stronę
  7. ruch z aplikacji, niestety jak nie masz osobnego Google Analytics dla aplikacji lub Google Analytics 4 to ruch z aplikacji trafia pod „direct”
  8. http –> https – ktoś kto kliknie link strony w protokole http – wtedy jest to zliczone jako wejście bezpośrednie.

Odnośnie przenoszenia się danych przy zmianie protokołów, wygląda to następująco:

  • HTTP –> HTTPS – OK, dane nt. źródła ruchu się przeniosą
  • HTTPS –> HTTPS – OK
  • HTTPS –> HTTP – X – niestety, nie przeniesie się referrer, więc nie będziemy tego widzieć w danym źródle ruchu, tylko właśnie w direct / (none) – np. z nieotagowanych kampanii z Facebooka, jeśli adres URL na stronie docelowej będzie miał przekierowanie z https na http – zdarza się to jak zapomnimy przedłużyć ważność certyfikatu SSL dla strony i przez pewien czas mamy witrynę nieprzyjazną bezpieczeństwu użytkownika oraz negatywnie wpływającą na czynnik rankujący strony przez Google. Stosowanie protokołu szyfrującego, czyli posiadanie ważnego certyfikaty SSL w protokole HTTPS wpływa pozytywnie na widoczność strony w wynikach organicznych(bezpłatnych) w wyszukiwarce Google, ponieważ użytkownik czuje się bezpieczniej na takiej stronie, jest to też wymóg konieczny by móc prowadzić działania e-commerce i oferować klientom płatności online na naszej stronie.

A co z trybem incognito?

  • dane, statystyki zbierają się i zapisują, widzimy je w raportach Google Analytics. Jedyne na co wpływa tryb incognito to zamknięcie przeglądarki powoduje wyczyszczenie historii przeglądania oraz cookiesy – czyli psuje to nam, marketingowcom, możliwość działania w remarketingu, bo taki użytkownik znika z radaru i już go nie stargetujemy ponownie reklamą.

 

Comments are closed.

Strona używa technologii plików cookies Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close